Butter Powder

پودر کره در چه غذاهایی استفاده میشود؟

یکی از ادویه های طعم دهنده غذا که امروزه مورد توجه اکثر افراد قرارگرفته، ادویه پودر کره است. این ادویه عطر و طعم دلپذیری به انواع غذاها می دهد که دقیقا مشابه اضافه شدن کره به آنهاست.

اما سوال اینجاست که پودر کره در چه غذاهایی استفاده میشود؟

پودر کره معمولاً در غذاهای زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد، هرچند به دلیل طعم دلپذیر و عطر خاصی که به غذا می‌دهد، می‌تواند در محدوده گسترده‌ای از غذاها استفاده شود:

  • انواع خورشت و غذاهای گوشتی: در غذاهای گوشتی همچون قیمه و قرمه سبزی می توان از ادویه پودر کره استفاده کرد. این ادویه می‌تواند به عنوان یک افزودنی برای ایجاد طعم و عطر در انواع خورشت و غذاهای گوشتی استفاده شود.
  • برنج: چشیدن عطر کره در هنگام مصرف برنج یکی از طعم های دلنشین برای اکثر افراد است. به همین جهت می توان از پودر کره برای افزودن عطر و طعم کره به انواع برنج استفاده کرد.
  • چاشنی: کره پودر شده را می توان به عنوان چاشنی سبزیجات، گوشت، ذرت بو داده و سایر غذاها استفاده کرد. برای این کار قبل از سرو، آن را روی غذا بپاشید.
  • مزه دار کردن گوشت و مرغ: درصورتی که قصد تهیه مرغ سوخاری یا استیک گوشت را دارید، حتما یکبار هم که شده از این ادویه روی گوشت و مرغ استفاده کنید. طعم دلنشین کره در هنگام خوردن غذا کاملا شما را راضی خواهد کرد.
  • پاستا و سس‌ها: ادویه پودر کره می‌تواند به سس‌های پاستا مثل سس آلفردو یا سس‌های قارچی اضافه شود تا طعم و عطر خاصی به آن‌ها ببخشد.
  • غذاهای فست فودی: از این ادویه می توانید در هنگام تهیه غذاهای فست فودی در خانه بهره ببرید. به عنوان مثال در پخت انواع پیتزا، همبرگر و سوسیس می توان از طعم آن لذت برد.
  • کیک و شیرینی: اضافه کردن ادویه کره به مواد داخل کیک یا شیرینی می تواند عطر کره را به آن منتقل کند. هرچند استفاده از آن نمی تواند جایگزین روغن و چربی مورد نیاز در پخت کیک و شیرینی باشد.

 

پودر کره (ادویه ایتالیایی)

(خرید ادویه پودر کره از فروشگاه آنید)

ادویه پودر کره

درحقیقت با استفاده از ادویه پودر کره علاوه بر ایجاد طعم کره ای در غذاها، نکات منفی آن مثل چربی و حساسیت به لبنیات را نخواهیم داشت. همچنین به دلیل فرآیند تولید پودر کره، مدت ماندگاری آن بسیار بالا بوده و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد؛ بلکه مشابه سایر ادویه های موجود در خانه قابل نگهداری است. در گذشته عموما ادویه پودر کره بیشتر توسط آشپزهای حرفه ای استفاده می شده اما به دلیل استقبال مردم و طعم جدیدی که به انواع غذاها می دهد، راه خود را در آشپزخانه های خانگی هم باز کرده است. این ادویه می تواند در پخت اکثر غذاها، نان ها، شیرینی و کیک و غیره استفاده شود و جایگزین مناسبی برای کره تازه باشد.

 

طرز تهیه پودر کره چگونه است؟

برای پاسخ به این سوال، ابتدا بهتر است ترکیبات اصلی تشکیل دهنده کره را بررسی کنیم. کره حیوانی معمولاً دارای حدود 80 درصد چربی است. سایر مواد شامل آب، پروتئین‌ها، کلسیم و غیره در مجموع حدود 20 درصد از کره را تشکیل می‌دهند.

به زبان ساده می توان طرز تهیه پودر کره را اینگونه بیان کرد:

اولین قدم برای تهیه پودر کره این است که تا حد امکان آب را از کره حذف کنید. پس از آن، چربی کره و برخی از مواد جامد شیر باقی می ماند. این مرحله را به اختصار هیدراته شدن کره می نامند.

سپس در مرحله بعدی نسبت مشخصی از پودر شیرخشک را به آن اضافه می کنند. این کار به جهت شکل گیری حالت پودری در ادویه کره صورت می گیرد.

 

نحوه نگهداری پودر کره چگونه است؟

بهتر است پودر کره را در ظروف دربسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید. آن را دور از رطوبت و نور آفتاب نگه دارید، زیرا ممکن است باعث بهم چسبیدن یا خراب شدن آن شود. اگر به درستی نگهداری شود، پودر کره می تواند تا یک سال دوام بیاورد.

 

ادویه ایتالیایی (پودر کره) آنید 90 گرم

پودر کره از کجا بخریم؟

یکی از نکات مهم در خرید محصولات غذایی، انتخاب فروشگاه معتبر است. فروشگاه محصولات سلامت محور آنید با هدف ارتقاء سطح کیفیت زندگی خانواده های ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرده. در این فروشگاه انواع محصولات غذایی با استفاده از بهترین مواد اولیه و کیفیت عالی ارائه می شود.

هم اکنون می توانید جهت ثبت سفارش خرید ادویه پودر کره در وزن های مختلف اقدام کنید. ارسال تمامی محصولات به سراسر کشور در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

 

  • فاطمه میزبان
  • آبان 7, 1402
  • 513 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!