گوجه خشک

گوجه خشک در چه غذاهایی استفاده میشود

یکی از محصولات غذایی که در مدت زمان کمی توانست طرفداران زیادی در بین خانواده ها پیدا کند و کم کم جای خود را در فرهنگ غذایی مردم باز کند، مصرف و خرید گوجه خشک است. البته نمی توان نقش بلاگرهای اینستاگرامی را در معرفی و ترغیب مردم به خرید گوجه خشک نادیده گرفت. به همین جهت در این مقاله سعی کردیم موارد مصرف و اینکه گوجه خشک در چه غذاهایی استفاده میشود را خدمت شما بیان کنیم. در ادامه به موارد مصرف گوجه خشک در غذا می پردازیم:

  • مصرف به عنوان میوه خشک و به صورت تنقلات
  • استفاده در غذاهای ایرانی همچون آبگوشت، خورشت قیمه، قورمه سبزی و ..
  • افزودن به برنج و پلوهای مخلوط همچون عیدی پلو
  • تهیه انواع خوراک مرغ، انواع ساندویچ ها، کباب تابه ای، املت، سوپ، بادمجان
  • استفاده در انواع غذاهای ایتالیایی همچون پیتزا، پاستا، لازانیا
  • به عنوان دورچین کنار غذا و استفاده در سالاد

به طور کلی در تمام غذا‌هایی که به رب یا گوجه فرنگی نیاز دارند، می توان از گوجه خشک شده استفاده نمود و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. تنها ذائقه وسلیقه شماست که تعیین می کند از این محصول در چه غذایی استفاده نمایید. از آنجایی که امکان خرید محصولات ارگانیک در فروشگاه آنید فراهم می باشد؛ پیشنهاد می شود چنانچه نیازمند خرید گوجه خشک ارگانیک و با کیفیت هستید از محصولات غذایی که در مجموعه آنید تولید و بسته بندی می شوند استفاده نمایید.

(جهت خرید گوجه خشک آنید با نشان استاندارد ملی ارگانیک ایران روی تصویر کلیک کنید)

طرز تهیه گوجه خشک

خشک کردن گوجه یا طرز تهیه گوجه خشک نیازمند کمی زمان و حوصله است. برای این کار در ابتدا بهتر است دقت کنید که انتخاب گوجه فرنگی هایی که اندازه بزرگ تری دارند و اصطلاحا دارای گوشت بیشتری بوده و زیاد آب دار نباشد، برای خشک کردن مناسب تر است. هرچند که از هر نوع گوجه ای که در اختیار دارید می توان برای تهیه گوجه خشک استفاده کرد.

برای تهیه گوجه خشک بعد از شستشوی کامل، آنها را به صورت حلقه های دایره ای شکل برش بزنید. سعی کنید ضخامت هر ورقه نه خیلی نازک و نه خیلی ضخیم باشد؛ چیزی در حدود یک تا دو سانتی متر. سپس در این مرحله می توان باتوجه به ذائقه خود کمی نمک، پودر سیر، پودر آویشن یا سایر ادویه های دلخواه خود را روی به ورقه های گوجه بپاشید.

 

ورقه گوجه

 

در پایان نوبت به خشک کردن گوجه ها می رسد که می توان با انواع روش های در دسترس این کار را انجام دهید. برای تهیه گوجه خشک آفتابی، یک سینی برداشته و ورقه های گوجه را با فاصله مناسب روی آن بچینید. سپس سینی را مقابل نور مستقیم آفتاب قرار داده تا کم کم ورقه های گوجه خشک شوند. بهتر است بعد از گذشت چند ساعت، ورقه های گوجه را زیر و رو کرده تا دوطرف آن به طور مناسبی خشک شوند. با توجه به ضخامت ورقه ها و نیز شدت آفتاب، مدت زمان خشک شدن گوجه متفاوت است. اما هر زمان که احساس کردید به میزان خشک شدن دلخواه شما رسید، فرآیند تهیه گوجه خشک خانگی به پایان می رسد.

قرار دادن در جای خشک و خنک و نگهداری در ظروف در بسته یا کیسه های پلاستکی، می تواند در مدت زمان ماندگاری گورجه خشک موثر باشد. سعی کنید آنها را در یخچال نگهداری کنید.

 

کاربرد گوجه خشک

همانطور که بیان شد کاربردگوجه خشک در تهیه انواع غذاهای سنتی و فست فود هاست. از آنجایی که نگهداری و استفاده از گوجه خشک آسان تر از گوجه های تازه است، تمایل به استفاده از آن بیشتر است. با این کار دیگر نیازی به خرید و نگهداری گوجه در انبار، شست و شو و در نهایت برش زدن آن نیست و سرعت عمل تهیه غذا بالا می رود. مخصوصا برای مراکز غذایی، پیتزا فروشی ها و مغازه های اغذیه فروشی چنین محصولی بسیار کاربردی است. علاوه بر این خانوادها نیز می توانند با تهیه و خرید گوجه خشک، آن را در انواع غذاهای خانگی استفاده کرده و درعین حال سرعت عمل خود را در تهیه غذا افزایش دهند.

 

استفاده از گوجه خشک در سالاد

یکی از کاربردهای گوجه خشک استفاده در انواع سس و سالاد است. نکته مهمی که برای استفاده از گوجه خشک در سالاد وجود دارد این هست که قبل از استفاده آنها را کمی نرم تر کنید. برای این کار می توان از آب یا روغن زیتون استفاده نمود. با خیساندن ورقه های گوجه خشک در آب ولرم یا روغن زیتون می توان آنها را آماده مصرف در انواع سالاد سبزیجات، سالاد ماکارونی و غیره نمود.

 

استفاده از گوجه خشک در پیتزا

اگر در هنگام پخت پیتزای خانگی از آب انداختن گوجه های تازه روی پیتزا می ترسید، بهترین پیشنهاد استفاده از گوجه خشک روی پیتزا است. بهتر است قبل از قرار دادن ورقه های گوجه خشک، چند دقیقه آنها را داخل آب ولرم قرار داده تا کمی نرم شده و مرطوب شوند. با این کار از سوختن و سیاه شدن هنگام پخت پیتزا جلوگیری می شود.

 

گوجه خشک روی پیتزا

 

املت با گوجه خشک

برای تهیه املت با گوجه خشک نیاز به کمی روغن یا کره، تخم مرغ، گوجه خشک و ادویه های دلخواه خود را دارید. همانند تهیه املت معمولی، ابتدا کمی روغن یا کره را در ماهیتابه ریخته و اجازه دهید گرم شود. سپس گوجه خشک همراه با تخم مرغ به ماهیتابه اضافه نمایید. بهتر است گوجه خشک همزمان با تخم مرغ اضافه شود تا از سوختن گوجه جلوگیری شود. سپس کمی نمک، پودر فلفل، زرد چوبه و پودر سیر به آن اضافه نمایید تا عطر و طعم خوبی بگیرد. نوش جان!

 

گوجه خشک از کجا بخریم

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات مختصری از اینکه گوجه خشک در چه غذاهایی استفاده میشود ارائه دهیم. اما برای خرید این محصول یکی از نکات مهم انتخاب فروشگاه معتبر است. فروشگاه محصولات سلامت محور آنید با هدف ارتقاء سطح کیفیت زندگی خانواده های ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرده. در این فروشگاه اینترنتی، انواع محصولات غذایی در زمینه آجیل، میوه خشک، ادویه، خشکبار، حبوبات، دمنوش و غیره را با استفاده از بهترین مواد اولیه و نشان ملی ارگانیک ایران به مشتریان ارائه می دهد.

هم اکنون می توانید جهت ثبت سفارش خرید گوجه خشک در وزن های مختلف اقدام نمایید. ارسال تمامی محصولات به سراسر کشور در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!