چاقی صورت با دانه چیا

چاقی صورت با دانه چیا

در همین ابتدا باید گفت برای رسیدن به چاقی صورت با دانه چیا صرفا مصرف آن کافی نیست. به طور کلی این باور که تنها می توان با مصرف مواد غذایی خاصی، صورت یا یک قسمت خاص از بدن را چاق نمود ولی سایر قسمت های بدن همچون شکم و پلوها چاق نشوند پایه علمی ندارد. حداقل تا این لحظه تحقیقات علمی در این زمینه وجود ندارد که صرفا یک قسمت بدن چاق شود و دیگر اعضای بدن بدون تغییر باقی بماند. البته نتایج تجربی که توسط اشخاص مختلف بدست آمده می تواند صحیح و قابل اتکا باشد اما حتما به این مورد توجه کنید تا در ادامه مشکلی از این بابت ایجاد نشود.

با این حال مصرف مواد غذایی و ویتامین هایی هایی که در بهبود پوست صورت و بدن تاثیر گذار است، می تواند در رسیدن به چاقی صورت و کمک به داشتن پوستی زیبا موثر باشد. به همین جهت در ادامه به چاقی صورت با دانه چیا پرداخته و نکات، بهترین زمان و طریقه مصرف دانه چیا برای چاقی صورت را طبق تجربیات افراد بیان می کنیم.

 

طریقه مصرف دانه چیا برای چاقی صورت

برای این کار لازم است تا از ترکیب چند ماده غذایی با دانه چیا استفاده کنیم. در اینجا به یک طریقه مصرف دانه چیا برای چاقی صورت می پردازیم.

مواد لازم:

دانه چیا (دو قاشق غذاخوری)

شیر (یک لیوان)

عسل (یک قاشق غذاخوری)

یک عدد موز متوسط

 

طریقه مصرف دانه چیا

 

برای تهیه یک میان وعده خوشمزه و مفید که بتواند در چاقی صورت با دانه چیا موثر باشد ابتدا باید نسبت به خرید آن اقدام نمود. خرید دانه چیا با کیفیت مناسب یکی از مهم ترین دغدغه های افراد است. پیشنهاد میکنم از محصول ارگانیک دانه چیا که توسط گروه سلامت محور آنید تهیه شده است استفاده نمایید.  اکنون بپردازیم به روش تهیه آن:

ابتدا یک ظرف مناسب برداشته و یک لیوان شیر به همراه دو قاشق غذاخوری دانه چیا به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. سپس یک قاشق غذا خوری عسل به آن می افزاییم. در ادامه یک عدد موز متوسط را له یا رنده کرده و به مخلوط مورد نظر اضافه می کنیم. اکنون باید حدود دو ساعت به این ترکیب عالی زمان دهیم تا دانه های چیا نرم شده و رطوبت کافی را جذب کنند. بهتر است ترکیب آماده شده را در یخچال گذاشته تا این مدت زمان سپری شود.

این ترکیب پرخاصیت و مفید برای چاقی صورت را می توانید روزانه یک مرتبه درست کرده و در میان وعده های خود مصرف نمایید. پیشنهاد می شود با پزشک تغذیه هم در این رابطه صحبت کرده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

 

خواص دانه چیا برای پوست

دانه چیا منبع خوبی از روی است که معمولا در محصولات ضد آکنه استفاده می شود چراکه این ماده معدنی خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و تنظیم کننده چربی پوست دارد. همچنین خاصیت لایه برداری دانه چیا باعث از بین بردن کثیفی و حذف سلول های مرده پوست که به جوش های آکنه کمک می کنند، موثر است. در ادامه به سایر خواص دانه چیا برای پوست می پردازیم:

 

خاصیت مرطوب کنندگی پوست: دانه چیا تا 12 برابر وزن خود می تواند جذب آب داشته باشد. همین امر باعث می شود به عنوان مرطوب کننده پوست عمل کند.

درخشندگی پوست: دانه چیا سرشار از ویتامین A، C، پتاسیم و آهن است که می تواند به نرمی و درخشندگی پوست کمک کند

جوان سازی پوست: مبارزه با مواد زائد آلی ناشی از فعالیت های سلولی پوست، یکی دیگر از خواص دانه چیا برای پوست به شمار می رود. این اقدام باعث می شود تا از پیری پوست صورت جلوگیری نماید. (منبع)

کاهش آکنه صورت: به دلیل وجود روی موجود در دانه های چیا می توان از این محصول ارزشمند به عنوان کاهنده آکنه های پوستی یاد کرد.

 

 

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

برای چاقی صورت چه بخوریم؟ اگر از لاغری صورت رنج می برید احتمالا وزن کمتری دارید و لاغر اندام هستید؛ چراکه اکثر افراد با وزن نرمال یا بیش از آن، دچار لاغری صورت نیستند و این امر بیش تر در افراد لاغر اندام دیده می شود. از این جهت می توان گفت با استفاده از رژیم غذایی چاقی می توان به چاقی صورت هم رسید. برای این کار حتما باید زیر نظر پزشک متخصص تغذیه و با توجه به شرایط و وضعیت جسمانی شما، از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید. در ادامه به برخی از نکاتی که می تواند علاوه بر چاقی صورت با دانه چیا، در چاقی صورت موثر باشد می پردازیم:

آب و چاقی صورت

مصرف آب کافی می تواند علاوه بر تامین نیاز بدن به آب و حفظ سلامتی آن، آب میان بافتی سلول ها را نیز تامین کند.به همین جهت می توان گفت مصرف به اندازه آب در داشتن پوستی شفاف و زیبا تاثیر گذار است. اما به طور کلی آب دارای هیچ گونه کالری یا مواد مغذی خاصی برای چاقی نیست و به خودی خود نمی توند تاثیر مستقیمی در بهبود وضعیت چاقی صورت داشته باشد.

چاقی صورت با جوانه گندم

وجود مقادیر قابل توجه از مواد مغذی همچون اسیدهای چرب امگا3 و ویتامین E و پروتئین گیاهی در جوانه گندم باعث شده تا از آن به عنوان مکمل حفظ سلامت پوست و چاقی صورت استفاده شود. از طرفی تجربه افراد مختلف در مصرف جوانه گندم در رژیم غذایی و تاثیر مثبت در افزایش کلی وزن بدن و نیز چاقی صورت گزارش شده است. بنابراین می توان از جوانه گندم یا حتی پودر جوانه گندم به عنوان مکمل غذایی چاقی صورت استفاده کرد. همچنین از ماسک صورت با پودر جوانه گندم می توان استفاده نمود.

چاقی صورت با شیر خشک

شیر خشک دارای کالری، چربی و ویتامین های فراوانی است که می تواند علاوه بر چاقی صورت، روی وزن کلی بدن نیز تاثیرگذار باشد. اما به این صورت نیست که صرفا مناسب چاقی موضعی برای صورت باشد. حداقل هیچ گونه تحقیقاتی در این زمینه انجام نشده. بنابراین تاثیر مصرف شیر خشک برای چاقی صورت اثبات شده نیست و احتمالا باید منتظر چاقی سایر قسمت های بدن همچون شکم و پهلوها نیز باشید. اما از ماسک شیر خشک روی پوست صورت می توان استفاده نمود که احتملا بتواند تاثیر مثبتی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!