چجوری با ادویه همبرگر یه همبرگر خانگی لذیذ درست کنیم؟

 

شاید بتونیم بگیم همبرگرها جز اولین دسته غذاهای فست فودی هستند که مردم ازشون استقبال کردن و هنوز هم طرفدارهای پروپاقرص خودش رو داره.

اولین همبرگرها رو آشپزهای هامبورگ آلمان تهیه کردن و واسه همین به همبرگر معروف شده و بعد از اون در قرن 19 میلادی که مهاجرای آلمانی به آمریکا رفتن، این غذای لذیذ رو به اونجا بردن و مردم آمریکا تبدیل شدن به یکی از بزرگترین مصرف کننده های همبرگر، واسه همینه که چندتا از بزرگترین فست‌فودهایی که همبرگر آماده میکنن، مثل مک دونالد، کینگ برگر، و ویندیز و … هستن در آمریکا قرار دارن و شعبه های دیگه ای تو شهرها و کشورهای دیگه تاسیس کردن.

همبرگر رو میشه به روش‌های مختلف برای سلیقه های متفاوتی آماده کرد، همبرگر کلاسیک، چیز برگر، ماشروم برگر، دوبل برگر، مرغ برگر، بوقلمون برگر و برگرهای گیاهی

 

همبرگر خانگی با ادویه همبرگرما با همراه باشید تا در این مقاله یک دستور همبرگر خانگی اما با طعم رستورانی رو بهتون آموزش بدیم.

 

مواد لازم همبرگر خانگی:

گوشت چرخ کرده600 گرم
پیاز1 عدد
سیر2 عدد
ادویه مخصوص همبرگر آنیدبه میزان لازم
آرد سوخاریبه مقدار لازم
تخم مرغ1 عدد

 

طرز تهیه همبرگر خانگی با ادویه همبرگر

مراحل اولیه

گوشت چرخ کرده ای که برای همبرگر باید استفاده کنید، به نسبت 80 درصد گوشت گوساله بدون چربی و 20% گوشت گوسفند همراه با چربی است تا هم به اندازه کافی آبدار باشد و هم اینکه خیلی خشک و یا خیلی چرب نباشه. سعی کنید گوشت رو چند بار چرخ کنید تا حسابی گوشت ها مخلوط بشن.

پیاز رو ریز رنده کنید و حتما آب پیازها رو بگیرید، و به مواد اضافه کنید، سیرها رو پوست گرفته و رنده کنید و به مواد اضافه کنید

بعد از اون میتونید تخم مرغ رو به موادی که آماده کردید اضافه کنید، در این مرحله ادویه ترکیبی همبرگر آنید(که یکی از دلایل طعم بهتر همبرگرهای خونگی میشه به این علت که یک ادویه ترکیبی و کامله) رو هم به مایه همبرگر خودتون اضافه کنید.

 

حالا مایه همبرگر شما تاحدودی آماده است، مقداری آرد سوخاری به اونها اضافه کنید اما یادتون باشه باید به اندازه ای اضافه کنید که مایه همبرگر خیلی سفت نشه چون موقع سرخ کردن باعث خشکی همبرگرها میشه

مرحله نهایی

بعد زمانی که قرار است همبرگرها رو اندازه یا قالب بزنید حتما روی یک تخته اینکارو انجام بدید بهتره، اول یک سلفون روی تخته بکشید، بعد گوشت آماده رو روی اون پهن کنید و سپس به تعدادی که میخواید گلوله ها رو بردارید سعی کنید هر تعدادی که لازم است اینکار را انجام دهید؛

و سپس هر گلوله را با قالب یا پشت بشقاب براحتی پهن کنید تا یک اندازه باشد، اندازه معمول برای همبرگر قطر 12 سانت و ارتفاع 2 الی 3 سانتی متری است.

برای اینکه همبرگرها راحت‌ سرخ شود به مدت یک ساعت آنها را در فریزر قرار بدید. حالا همبرگرهای شما آماده است. همبرگرها رو میتونید سرخ کنید، گریل کنید یا با کباب پز اونها رو بپزید.

نکات پایانی

شما از این ادویه میتونید در انواع کباب‌ها مثل کباب تابه‌ای، شامی کباب و …. و فلافل استفاده کنید و مزه خیلی ویژه‌ای به غذاهاتون بدید.

شما میتونید غذاهایی رو که با ادویه‌های ما درست میکنید رو با صفحه اینستاگرام ما به اشتراک بزارید تا همه ببینید.

  • فاطمه میزبان
  • مرداد 4, 1402
  • 757 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!