فست فود سالم

چجوری میتونیم با ادویه کالباس یه فست فود سالم تهیه کنیم؟

 

من هم مثل خیلی از جوانان دیگه طرفدار پروپا قرص غذاهای ناسالم مثل سوسیس و کالباس هستم اما بر اساس یکی از مسائل ترجیح دادم که شروع کنم به خوردن غذاهای سالم و تا جایی که برام امکان داره غذاهایی رو مصرف کنم که تو خونه درست میشه. واسه همین تصمیم گرفتم که یاد بگیرم چجوری سوسیس و کالباس رو تو خونه درست کنم که هم سالم باشه و هم اینکه تا حدودی مزه‌اش شبیه به محصولات بازاری باشه. از دلایلی که باعث میشه محصولات بازاری مزه  ویژه  و خاصی داشته باشه استفاده از ادویه‌های مخصوص است، گروه محصولات غذایی آنید سعی کرده با فراهم کردن یه ادویه جامع و ترکیبی (ادویه کالباس و سوسیس) که همه ادویه های مخصوص رو داشته باشه شرایط راحتی برای ما فراهم کنه.

 

برای همین ما  در گروه آنید تصمیم گرفتیم یه دستور تهیه کالباس خونگی و خوشمزه رو برای شما فراهم کنیم، تا شما هم بتونید یه کالباس سالم برای خودتون درست کنید.

فست فود سالم با ادویه کالباس

مواد لازم کالباس خونگی با ادویه کالباس

گوشت چرخ کرده بدون چربی یا (فیله مرغ)300 گرم (یک سینه کامل)
قارچ1 پیمانه
هویج نگینی بخار پزنصف پیمانه
نشاسته ذرت3 قاشق غذاخوری
آرد گندم لیوان
سیر3 حبه
روغن مایع4 قاشق غذا خوری
زرده تخم مرغ3 عدد
ادویه ترکیبی کالباس و سوسیس آنیدبه مقدار لازم

 

طرز تهیه کالباس خانگی

اگه کالباس مرغ دوست داشته باشید میتونید از این دستور پیروی کنید: در مرحله اول، تمام استخوان های سینه مرغ را جدا کرده که فقط قسمت فیله های باقی بماند، سپس سیر های پوست گرفته شده را به آن اضافه کرده و در چرخ گوشت دوبار چرخ میکنیم تا کاملا مخلوط شوند.

در مرحله دوم میتوانید تمام ادویه ها را آسیاب کرده و با هم مخلوط کنید، و به سایر مواد اضافه کنید یا از ادویه مخصوص کالباس و سویس آنید استفاده کنید و خودتون رو راحت کنید.

در مرحله بعد زرده های تخم مرغ، نشاسته ذرت و روغن مایع رو به مخلوط اضافه میکنیم و یکبار دیگه مواد رو چرخ کنید تا ادویه ها کاملا مخلوط بشند.

کالباس با ادویه کالباس و سوسیس

بعد از چرخ کردن دوباره مواد آرد را کم‌کم به مواد اضافه میکنیم و حسابی ورز میدیم تا مایه کالباس منسجم‌تر بشه، در ادامه هویج و قارچ بلانچ شده* را به مواد اضافه میکنیم؛

و مواد رو روی سلفون پهن میکنیم و محکم بین سلفون میپیچیم تا شکل شکلات رولت به خودش بگیره، بعد چند دور دیگه سلفون دورش میپیچیم تا وقتی که میخوایم داخل آب اونو بپزیم، آب به داخلش نفوذ نکنه.

برای پخت کالباس به دو تا قابلمه ر دوسایز احتیاج داریم، قابلمه بزرگتر را با آب پر کرده و میگذاریم تا جوش بیاید سپس قابلمه کوچک تر را که کالباس در آن هست را روی سطح آب میگذاریم (روش بنماری)، و حدود یک ساعت زمان میدهیم تا کالباس پخته شود. بعد اونو داخل یخچال بزارید و با خیال راحت ازش استفاده کنید.

حالا شما یک کالباس خونگی خوشمزه و سالم دارید و دیگه نگران مشکلات سلامتی محصول نیستید.

 

ادویه کالباس در سایر غذاها

اگه هم جز دسته افرادی هستید که رژیم گیاهی دارید و گوشت مصرف نمکنید میتونید از این ادویه تو سالاد ماکارونی، یا سالاد الویه استفاده کنید تا طعم کالباس رو احساس کنید.

اگه هم رژیم غذایی خاصی ندارید، اما دوست ندارید سوسیس و کالباس جز سبد غذایی‌تون باشه میتونید وقتی سالاد ها رو آماده میکنید و مرغ رو به اونها اضافه کردید مقداری از این ادویه رو به موادی که مخلوط کردید اضافه کنید و فقط طعم کالباس و سوسیس رو در غذاها داشته باشید.

 

* قارچ‌ها را به صورت اسلایس خرد کنید و روی آن‌ها آبجوش بریزید. ۲ الی سه دقیقه صبر کنید و سپس آن‌ها را داخل آب یخ بریزید. به این ترتیب برای موارد دیگر می‌توانید قارچ‌ها را به مدت چند ماه فریز هم کنید.

  • فاطمه میزبان
  • مرداد 2, 1402
  • 592 بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!