جو دوسر پرک برای لاغری

درسال های اخیر توجه به رژیم غذایی سالم و کاهش وزن به یکی از دغدغه های مهم خانواده ها تبدیل شده است. به همین جهت مصرف مواد غذایی تاثیرگذار در لاغری باید در برنامه غذایی ما قرار داشته باشد. در این مقاله تلاش کردیم تا طریقه مصرف جو دو سر برای لاغری را مورد بررسی قرار دهیم؛ هرچند می دانیم که تنها با مصرف یک ماده غذایی خاص بدون توجه به سایر عوامل تاثیرگذار در چاقی، نمی توان انتظار معجزه داشت. بنابراین در ادامه همراه ما باشید تا تاثیر جو دوسر پرک برای لاغری را بیان کنیم.

 

طریقه مصرف جو دو سر برای لاغری

مصرف غلات کامل همچون جو دوسر می تواند نقش مهمی درتامین انرژی روزانه بدن ایفا کند. چراکه وجود فیبر و مواد مغذی در این محصول غذایی می تواند باعث احساس سیری شده و بخشی از نیازهای بدن را تامین نماید. طبیعتا بهترین توصیه غذایی باید مطابق با شرایط جسمانی هر فرد و زیرنظر متخصص تغذیه انجام گیرد؛ اما به طور کلی می توان از روش های زیر برای رسیدن به بهترین طریقه مصرف جو دو سر برای لاغری استفاده نمود:

 

روش اول:

در روش اول قصد داریم به ساده ترین شکل ممکن طریقه مصرف جو دو سر برای لاغری را بیان کنیم. همچنین به جهت افزایش سرعت عمل در تهیه آن از حرارت ملایم گاز استفاده می کنیم. مواد لازم و دستورالعمل پخت آن به صورت زیر است:

یک لیوان آب یا شیر کم چرب

یک فنجان جو دوسر پرک

مقدار کمی نمک

مقدار کمی دارچین

یک قاشق غذاخوری عسل

 

یک لیوان آب یا شیر کم چرب را داخل ظرف ریخته و روی حرارت ملایم گاز قرار می دهیم. سپس یک فنجان جو دوسر پرک و مقدار کمی نمک و دارچین را به آن اضافه کرده و حدود 5 دقیقه زمان می دهیم تا جو دوسر نرم شده و ترکیب حالت خمیری به خود بگیرد. اکنون ظرف را از روی شعله برداشته و اجازه می دهیم تا خنک شود. درپایان هنگام مصرف مقداری عسل روی این ترکیب ریخته و میل نمایید. به همین سادگی می توان یک میان وعده یا صبحانه رژیمی با جو دوسر پرک درست کرد.

 

روش دوم:

در روش دوم شما می توانید از شب قبل نسبت به آماده کردن صبحانه با جودوسر پرک برای لاغری اقدام کنید. مواد لازم و طرز تهیه آن به صورت زیر می باشد:

نصف فنجان جو دوسر پرک

یک قاشق چای خوری دانه چیا

یک قاشق چای خوری تخم کتان

یک فنجان شیر (می توانید از شیر سویا، شیر نارگیل، شیر بادام یا آب ساده استفاده کنید)

میوه های دلخواه همچون توت فرنگی، تمشک یا زغال اخته

مقداری پودر هل

 

برای تهیه یک میان وعده رژیمی یا به عنوان صبحانه، می توان از این ترکیب خوشمزه استفاده کرد. ابتدا یک ظرف برداشته و جو دوسر پرک به همراه شیر، پودر هل، دانه چیا و تخم کتان را درون آن بریزید. همه مواد را با هم مخلوط کرده و آن را داخل یخچال قرار دهید. درصورتی که شب قبل این مواد را آماده کنید، می توانید در هنکام صبحانه از آن استفاده نمایید و ترکیب فوق به غلظت کافی می رسد. به عنوان تاپینگ می توان روی مواد را با تکه هایی از میوه های طبیعی همچون توت فرنگی، تمشک، زغال اخته و یا سایر میوه های کم کالری تزئین کرده و میل نمایید.

این طریقه مصرف جو دو سر برای لاغری یک گزینه عالی برای صبحانه محسوب می شود؛ به خصوص اینکه می تواند احساس سیری و انرژی کافی در طی روز را به شما هدیه دهد.

 

 

آیا جو دوسر پرک برای لاغری مفید است؟

نحوه ترکیب سایر مواد به جو دوسر یکی از تعیین کننده ترین موارد برای پاسخ به این سوال است. آیا هنگام تهیه جو دوسر برای صبحانه یا میان وعده، از شیر پرچرب، شکر زیاد و مواد پرکالری همچون کره بادام زمینی استفاده می کنید؟ اگر جواب شما منفی است پس می توان گفت روش درستی برای استفاده از جو دوسر برای لاغری استفاده می کنید. بنابراین در تهیه جو دوسر برای لاغری باید از اضافه نمودن شکر، چربی و مواد غذایی با کالری زیاد بپرهیزید. به همین جهت توصیه می شود از میوه هایی همچون، توت فرنگی، تمشک، زغال اخته در ترکیب جو دوسر استفاده شود.

 

ارزش غذایی جو دوسر

 

اصلی ترین خاصیت جو دوسر پرک برای لاغری چیست؟

جودوسر پرک سرشار از آهن، کلسیم، پتاسیم، نیاسین، فولیک اسید، منیزیم، روی، مس، فیبر، پروتئین و ویتامین B است. در حقیقت وجود چنین مواد مغذی یکی از جذابیت هایی است که هر کسی را به سمت خود می کشاند.

اما یکی از مهم ترین دلایل برای تاثیر گذاری جو دوسر در لاغری، وجود فیبر بالای این دانه غذایی است. جو دوسر با داشتن مقادیر زیاد فیبر محلول باعث می شود تا بسیار آهسته هضم شده و دیرتر احساس گرسنگی کنید. همچنین به دلیل ساختار فیبر موجود در جو دوسر، قدرت جذب آب بیشتری داشته و فضای بیشتری از معده را اشغال می کند.  همین امر باعث کنترل اشتها و عدم مصرف بیش از حد مواد غذایی می شود.

 

چگونه جو دو سر پرک تازه و باکیفیت بخریم؟

طبیعتا استفاده از محصولات غذایی تازه و با کیفیت یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده هاست. به همین جهت بهتر است جو دوسر پرک را به صورت بسته بندی های استاندارد و با نشان ارگانیک تهیه نمایید. محصولاتی که به صورت فله ای و رو باز در مغازه های سطح شهر به فروش می رسند، دارای کیفیت و تازگی خوبی نبوده و توصیه ای به مصرف اینگونه محصولات نداریم.

ما در گروه محصولات سلامت محور آنید با تهیه و بسته بندی محصول استاندارد جو دوسر پرک و داشتن نشان ملی ارگانیک ایران، تلاش کرده ایم بهترین کیفیت را به مشتریان خود ارائه دهیم. شما عزیزان هم اکنون می توانید جو دوسر پرک را در وزن های مختلف خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید. اراسل محصولات به سراسر کشور و در اسرع وقت انجام می شود.

گرانولا جو دوسر پرک صبحانه آنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!