طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی

قورمه سبزی یکی از غذاهای محبوب ما ایرانی هاست که اگر به درستی تهیه نشود و یا از ادویه مخصوص قورمه سبزی در آن استفاده نشود، مزه دلنشین آن مشخص نخواهد شد. به همین دلیل قصد داریم در همین ابتدای مطلب طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی را بیان کنیم.

این ادویه با ترکیب نسبت های مشخصی از سایر ادویه و سبزیجات مختلف تهیه می شود. بنابراین برای اینکه بدانیم طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی چگونه است باید مواد زیر را ترکیب کرده و در خورشت قورمه سبزی اضافه کنیم. (از مواد زیر می توانید به میزان دلخواه و مطابق با ذائقه خود استفاده کنید)

 

دارچین: این ادویه به دلیل طعم شیرین و عطر دلپذیری که دارد، در تهیه انواع غذا و شیرینی استفاده می‌شود. همچنین دارچین داراری خواص ضد التهابی و ضد اکسیدانی بالایی است.

زردچوبه: زردچوبه، یک ادویه طبیعی با رنگ زرد جذاب است که به عنوان یکی از اجزای اصلی در آشپزی برای طعم دهی، رنگ‌دهی و خواص آنتی‌باکتریال استفاده می‌شود.

فلفل سیاه: یک ادویه پرکاربرد با طعم تند و گرم خود به غذاهای مختلفی از جمله سس‌ها، مرغ، گوشت، سبزیجات و حتی شیرینی‌پزی اضافه می شود.

پودر غوره: آبغوره یا پودر غوره برای طعم دادن و ترش کردن غذا به کار می‌رود که به دلیل داشتن اسیدهای آلی مانند اسید مالیک، اسید فرمیک، اسید سوکسینیک و غیره، ترش مزه است.

پودر رازیانه: رازیانه به دلیل طعم تند و گرمی که دارد، در آشپزی به عنوان ادویه استفاده می‌شود و مزه ای متفاوت به غذا می دهد.

پودر گل محمدی: این گل به دلیل عطر و طعم خوشایندی که دارد، در تهیه انواع دسر، کیک‌، انواع شیرینی، آبمیوه، چای و حتی غذاهای سنتی بکار می رود.

شنبلیله: شنبلیه دارای طبع گرم و خشک بوده و یکی از سبزجات اصلی در تهیه قورمه سبزی به شمار می آید که به عنوان ادویه نیز مکمل خوبی خواهد بود.

تره: سبزی تره با طعم کمی تند و عطر دلنشین خود به غذا روحی تازه می دهد.

جعفری: جعفری از سبزیجات معطر و خوشبو محسوب شده که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است.

گشنیز: برگ گشنیز به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذا و حتی شیرینی استفاده می شود که به دلیل عطر مخصوص آن است.

 

ادویه قرمه سبزی صادراتی آنید 90 گرمعکس ادویه قورمه سبزی

ادویه قورمه سبزی

امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی های شهری و نیز فرصت کم برای تهیه و استفاده از مواد اولیه مختلف، خرید انواع ادویه آماده رونق پیدا کرده است. یکی از آنها، ادویه قورمه سبزی است. این ادویه با ترکیب مواد مختلفی که مخصوص استفاده در خورشت قورمه سبزی است، تهیه و تولید شده و در بسته بندی های مختلف به فروش می رسد. ادویه قورمه سبزی به دلیل اینکه نیاز آشپزان حرفه ای را به خوبی می تواند در زمان بسیار کوتاهی برطرف سازد مورد استقبال زیادی قرار گرفته.

در تهیه این ادویه می توان از انواع سبزیجات و گیاهان تند، تلخ ،گرم و شیرین استفاده کرد. از مهم ترین آنها همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد می توان به این موارد اشاره کرد: زردچوبه، دارچین، پودر غوره، فلفل سیاه، پودر رازیانه، پودر گل محمدی و سبزیجات خشک مثل شنبلیله، تره، جعفری، گشنیز و اسفناج. ترکیب کردن نسبت های دقیقی از این مواد می تواند در ایجاد عطر و طعم عالی در یک قورمه سبزی خوشمزه نقش بسیار مهمی ایفا کند. به همین جهت هم می توان به صورت تجربی و براساس ذائقه خود از نسبت های مشخصی در ساخت ادویه قورمه سبزی استفاده کرد و یا نسبت به خرید و تهیه آن از فروشگاه های معتبر اقدام نمود.

توصیه میکنیم در ابتدا خودتان با ترکیب دلخواه از سبزیجات و ادویه  های ذکر شده، خورشت قورمه سبزی را درست کنید. درصورتی که مزه و طعم دلخواه خود را بدست نیاوردید بازهم می توانید از تجربه قبلی خود استفاده کنید. در نهایت برای یکبار هم که شده از ادویه آماده قورمه سبزی استفاده کنید.

 

خرید ادویه قورمه سبزی از فروشگاه آنید (کلیک کنید)

بهترین طعم دهنده قورمه سبزی

بیان این موضوع که بهترین طعم دهنده قورمه سبزی چیست، دقیقا به ذائقه شما برمی گردد. ممکن است برخی افراد میزان ترشی بیشتری را در غذا دوست داشته باشند و یا طعم سبزی داخل خورشت و یا نمک و فلفل بیشتر در غذا را بپسندند. به همین دلیل بهترین طعم دهنده قورمه سبزی باید مطابق با انتظار شما از غذا باشد.

اما به طور کلی طرز تهیه ادویه مخصوص قورمه سبزی را می توان اینگونه بیان کرد: رب، لیمو عمانی یا پودر غوره، نمک و فلفل، سبزیجات معطر همچون شنبلیله، جعفری، تره و غیره. البته یک راه جایگزین نیز وجود دارد که می توان به جای اضافه کردن تک به تک چاشنی و ادویه های ذکر شده، از ادویه قورمه سبزی در خورشت استفاده نمود. با این کار دیگر نیازی به تهیه تمامی طعم دهنده های قورمه سبزی نخواهید داشت و به راحتی می توانید تنها از ادویه قورمه سبزی برای مزه دار کردن آن بهره ببرید.

فروشگاه محصولات سلامت محور آنید، با ارائه محصولی با کیفیت و ارگانیک در زمینه ارائه انواع ادویه و طعم دهنده های غذایی، می تواند انتخاب مطمعن و مناسبی برای خرید انواع ادویه جهت استفاده در سبد غذایی خانواده های ایرانی باشد. هم اکنون می توانید نسبت به خرید ادویه قورمه سبزی از فروشگاه آنید اقدام نمایید.

 

ادویه قورمه سبزی شامل چه چیزهایی است؟

این ادویه شامل ترکیبات مشخصی از سبزیجات معطر و ادویه، برای ایجاد طعم عالی در پخت قورمه سبزی است. موادی همچون پودر غوره، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، پودر رازیانه، پودر گل محمدی و سبزیجات خشک مثل شنبلیله، تره، جعفری، گشنیز و اسفناج.

 

ادویه قورمه سبزی را کی اضافه کنیم؟

بهترین زمان برای اضافه کردن ادویه قورمه سبزی در انتهای فرآیند پخت غذاست. به این صورت که در 20 الی 30 دقیقه پایانی، ادویه را به خورشت قورمه سبزی اضافه می کنیم.

 

نحوه نگهداری ادویه قورمه سبزی چگونه است؟

توصیه می شود این ادویه نیز همانند سایر ادویه های موجود در منزل، درجای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب نگهداری شود. همچنین از محیط های مرطوب همچون نزدیک گاز و سماور به دور نگهداشته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!