جو دوسر پرک را با چی بخوریم

جو دوسر پرک را با چی بخوریم

جو دوسر پرک را با چی بخوریم. امروزه جو دوسر پرک به یکی از محبوب ترین محصولات غذایی در بین افراد شده است. چرا که از آن می توان به عنوان رژیم غذایی چاقی، رژیم غذایی لاغری، میان وعده مقوی برای ورزشکاران و مصرف جودوسر پرک در انواع وعده های غذایی از جمله صبحانه استفاده نمود.

حال سوال اینجاست که جو دوسر را با چی بخوریم؟ در پاسخ باید گفت می توان با انواع مواد غذایی همچون آجیل، میوه، شیر، آب، ادویه و غیره ترکیب کرده و میل نمایید. باتوجه به ذائقه شما و مواد در دسترس، می توان طرز تهیه جو دوسر پرک را به صورت شخصی سازی شده تهیه نمود.

به عنوان مثال می توان با استفاده از شیر یا آب جودوسر پرک را کمی روی حرارت ملایم قرار داده تا نرم شود و سپس یک مخلوط خوشمزه تهیه کنید همچنین روی آن را با موز یا سایر قطعات میوه، مغز بادام، گردو و انواع مغزیجات و نیز مقدار کمی دارچین تزئین کرد و میل نمود. بسته به اینکه هدف شما از مصرف جو دوسر پرک چه باشد، مواد غذایی مختلفی را به آن اضافه می کنند و خوراکی های خوشمزه ای تهیه می شود.

 

جو دوسر پرک بنر

 

طرز پخت پنکیک جو دوسر پرک

از جو دوسر می توان در تهیه پنکیک جو دوسر پرک استفاده نمود. در اینجا یک روش آسان برای شما معرفی می کنیم.

مواد لازم:

یک پیمانه جو دوسر پرک

یک عدد موز

دو عدد تخم مرغ

توت فرنگی یا سایر میوه های فصل

پنکیک جو دوسر پرک

ابتدا یک پیمانه به اندازه یک فنجان چای خوری جو دوسر پرک را همراه یک عدد موز متوسط و دو عدد تخم مرغ خام را داخل مخلوط کن می ریزیم. اجازه می دهیم جودوسر پرک، موز، و تخم مرغ ها خوب بایکدیگر مخلوط شوند و ماده یکدستی به وجود بیاید. سپس ماهیتابه را روی شلعه گاز گذاشته و به اندازه یک کف دست از مواد را داخل آن می ریزیم. بعد از مدت زمان کوتاهی پنکیک را زیر و رو کرده تا طرف دیگر آن هم طلایی شود.

سایر مواد را به همین روش داخل ماهیتابه ریخته و مابقی پنکیک های خوشمزه را  می پزیم. در نهایت با قراردادن پنکیک ها در ظرف دیگر، روی آن را با توت فرنگی یا سایر میوه های فصل تزئین می کنیم. نوش جان!

 

طریقه مصرف جو دوسر برای بدنسازی

یکی از بهترین روش های مصرف جو دوسر پرک برای بدن سازی، ترکیب آن با پروتئین وی، آجیل و میوه است. چنین ترکیبی سرشار از مواد مغذی برای رشد و ریکاوری عضلات بدن ورزشکاران خواهد بود. برای اضافه نمودن پروتئین به چنین اوتمیل پرانرژی و مقوی، هم می توان از پودر پروتئین وی استفاده نمود و هم از پروتئین آب پنیر که به دلیل وجود اسیدآمینه های ضروری بدن، به ترمیم عضلات کمک فراوانی می کند.

همچنین افزودن میوه هایی همچون موز و توت و استفاده از آجیل یا کره بادام زمینی به غنی شدن هرچه بیشتر این ترکیب عالی می افزاید. برای تهیه و مصرف چنین اوتمیل مقوی می توانید با توجه به میزان مصرف خود در هر وعده غذایی، ترکیب مواد گفته شده را در وعده غذایی خود مصرف نمایید.

 

طرز تهیه سوپ جو دوسر پرک

مواد لازم:

جو دو سرپرک (یک پیمانه)

پیاز (یک عدد)

جعفری یا سبزی معطر (به مقدار لازم)

نمک، زردچوبه و آبلیمو

آب (سه لیوان)

ابتدا یک پیاز متوسط را ریز نموده و سرخ نمایید. در پایان به آن کمی زرد چوبه اضافه کنید. سپس سه لیوان آب، مقداری جعفری خرد شده یا هرنوع سبزی معطر دیگر را به همراه یک پیمانه جو دوسر پرک به پیاز ها اضافه کرده و اجازه دهید تا سوپ به غلظت کافی برسد و اصلاحا جا بیافتد. حدودا 20 دقیقه زمان کافی است تا مرحله پخت کامل شود. در پایان مقداری نمک و آبلیمو برای رسیدن به طعم دلخواه اضافه نمایید. همچنین در صورت تمایل می توانید مقداری سینه مرغ ریش ریش شده که از قبل پخته و آماده شده است به سوپ اضافه نمایید. سوپ شما آماده است!

 

 

جو دوسر پرک با شیر

طرز تهیه جو دوسر پرک با شیر

برای تهیه جو دوسر پرک با شیر می توان از روش های مختلفی استفاده کرد. از جمله حرارت دادن شیرو جو دو سر یا قرار دادن آن در یخچال بدون استفاده از شعله گاز. در اینجا طرز تهیه جو دوسر پرک صبحانه با شیر با استفاده از حرارت ملایم گاز را آموزش می دهیم. برای این کار مواد زیر و نحوه درست کردن به شح زیر مورد نیاز است.

مواد لازم:

جو دوسر پرک (نصف پیمانه)

نصف لیوان شیر

موز (یک عدد)

آب (یک پیمانه)

دارچین به مقدار لازم

ابتدا نصف پیمانه جو دو سر پرک را داخل ظرف ریخته و سپس یک پیمانه آب معمولی را به آن اضافه می کنیم. مواد را روی شعله ملایم گذاشته تا مقداری نرم شود. سپس هم چنانکه مواد روی شعله گاز قرار دارد، نصف لیوان شیر را اضافه کرده و هم می زنیم. در ادامه یک عدد موز متوسط را به صورت له شده به مواد اضافه می کنیم. اکنون مقداری دارچین به جهت بهبود عطر و طعم اوتمیل به آن اضافه می کنیم.

درنهایت با قرار دادن مواد در ظرف دیگر، می توان این صبحانه جو دوسر پرک با شیر را به دلخواه خود تزیین کنید. چند اسلاید موز و کمی آجیل یا گرانولا می توان برای این کار انتخاب کرد. اجاره دهید کمی خنک شده و در یخچال قرار دهید و از این صبحانه خوشمزه لذت ببرید.

 

 

طرز پخت جو دو سر کامل

در این مقاله جوابی برای جو دوسر پرک را با چی بخوریم گفته شد. برای تهیه و پخت جو دوسر کامل می توان از روش های مختلفی که بیان شد استفاده کرد. از مصرف خام آن همراه آجیل گرفته تا استفاده در سوپ، سالاد، جودوسر پرک با شیر، پخت جو دوسر با آب، تهیه انواع کیک و شیرینی با جو دوسر، پخت دسر و پنکیک جودوسر پرک و سایر روش هایی که می توان از این دانه گیاهی پرخاصیت در انواع وعده های غذایی استفاده کرد. در این مقاله تلاش کردیم چند روش مختلف برای طرز پخت جو دوسر کامل برای شما همراهان عزیز سایت آنید بیان کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!