طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه

طرز تهیه گرانولا

طبیعتا روش های مختلفی برای تهیه گرانولا به عنوان صبحانه یا یک میان وعده خوشمزه و مقوی وجود دارد. چراکه انواع مختلفی از آن را می توان با ترکیب کردن مواد غذایی مختلف بدست آورد. به عنوان مثال طرز تهیه گرانولا بدون فر، طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه، طرز تهیه گرانولا با شیر، طرز تهیه گرانولا خشک، طرز تهیه گرانولا با عسل، طرز تهیه گرانولا با شیره انگور، طرز تهیه گرانولا رژیمی و سایر روش های پخت و تهیه این ماده غذایی خوشمزه و مقوی که می توان در خانه درست کرد.

در این مقاله قصد داریم طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه را آموزش دهیم. در این روش طرز تهیه گرانولا بدون فر بیان می شود تا به ساده ترین روش ممکن و تنها با یک ماهیتابه بتوان گرانولا را آماده نمود. بنابراین تنها کافی است مواد اولیه آن را خریداری نمود تا در ادامه به طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه بپردازیم.

 

گرانولا چیست؟

اجازه دهید ببینیم این محصول غذایی چیست؟ گرانولا ترکیبی از مواد غذایی شامل جو دوسرپرک، میوه خشک، مغز آجیل، دانه های مغذی و شیرین کننده هایی همچون شکر یا عسل هست که با نسبت های مختلفی با یکدیگر ترکیب می شوند. ترکیبات موجود در گرانولا متفاوت است و می توان باتوجه به نیاز خود آن را تعیین کرد. به عنوان مثال می توان میزان و نوع میوه خشک، آجیل و دانه های مقوی داخل گرانولا را به دلخواه ترکیب کرد.

اگر گرانولا را به صورت آماده و در بسته بندی های موجود در بازار تهیه کنید، ترکیبات داخل آن کاملا مشخص بوده و تنها کافی است آن را با شیر یا ماست یونانی مخلوط کرده و به عنوان یک میان وعده مقوی میل کنید.

فروشگاه سلامت محور آنید با ارائه محصولات ارگانیک گرانولا و بدون استفاده از شکر، تلاش کرده تا علاوه بر به حفظ سلامت افراد، محصولی باکیفیت به شما عزیزان تحویل دهد. جهت خرید گرانولا تازه و مقوی کلیک نمایید.

 

گرانولای کاهش کلسترول

 

 

طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه

همانطور که می دانید، ترکیبات موجود در گرانولا متفاوت است و باتوجه به ذائقه هرشخص می تواند تغییر کند. اما اکنون چند روش مختلف طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه را به شما آموزش می دهیم تا باتوجه به مواد در دسترس بتوانید آن را تهیه نمایید.

 

روش اول:

دو پیمانه جو دوسر پرک

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

یک سوم پیمانه کره

دو قاشق غذاخوری عسل

یک سوم پیمانه شکر قهوه ای یا شکر معمولی

نصف پیمانه مغز آجیل خرد شده (باتوجه به ذائقه شما)

یک سوم پیمانه میوه خشک

 

جو دو سر پرک در ماهیتابه

 

دستور پخت:

این طرز پخت گرانولا یکی از پرطرفدارترین روش های طرز تهیه گرانولا در ماهیتابه در سایت های انگلیسی زبان است که در اینجا به آن می پردازیم.

ابتدا یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را درون ماهیتابه ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار می دهیم. سپس دو پیمانه جو دوسرپرک را اضافه کرد و به مدت 5 دقیقه تف می دهیم. در این مدت جو دوسر کمی قهوه ای رنگ شده و حالت تردی به خود می گیرد. اکنون بعد از گذشت 5 دقیقه، جو دوسر پرک را از روی حرارت برداشته و داخل ظرف دیگری پخش می کنیم تا خنک شود.

در ادامه یک سوم پیمانه کره را داخل ماهیتابه قرارداده تا روی حرارت ملایم آب شود. سپس عسل و شکر قهوه ای را اضافه کرد و مدام بایکدیگر مخلوط می کنیم تا مواد داخل ماهیتابه شروع به حباب زدن کند. در این مرحله جو دوسر پرک را که از قبل تف داده بودیم به ماهیتابه اضافه کرده و اجازه می دهیم به مدت 5 دقیقه دیگر همه مواد تف داده شوند.

در نهایت یک کاغذ روغنی آماده کرده و تمام مواد را روی آن پخش کرده و اجازه می دهیم مواد خنک شوند. اکنون با اضافه کردن نصف پیمانه مغز آجیل خرد شده که شامل بادام، گردو، پسته و غیره باشد و نیزافزودن یک سوم پیمانه میوه خشک مورد علاقه خود، این گرانولای خانگی و خوشمزه آماده می شود. در انتخاب نوع و میزان آجیل و میوه خشک کاملا مختار هستید و می توانید مطابق ذائقه خود اضافه نمایید. نوش جان!

 

روش دوم:

جو دوسر پرک ( 2 پیمانه)

عسل یا  شکر قهوه ای (1/3 پیمانه)

کشمش (1/4 پیمانه)

روغن زیتون یا نارگیل (3 قاشق غذاخوری)

بادام خلال شده (3 قاشق غذاخوری)

تخمه کدو تنبل (3 قاشق غذاخوری)

بادام هندی ورقه شده (3 قاشق غذاخوری)

پودر هل و دارچین ( هرکدام 1/2  قاشق چای خوری)

دانه چیا (1 قاشق غذاخوری)

پودر نارگیل (2  قاشق غذاخوری)

نمک (1/4  قاشق چای خوری)

گرانولا

 

دستور پخت:

ماهیتابه را روی حرارت ملایم گذاشته و روغن زیتون یا روغن نارگیل را داخل آن گرم کنید. جو دوسر پرک و سپس بادام، تخمه کدو تنبل و بادام هندی را اضافه نمایید. همه مواد را حدود 5 دقیقه تفت دهید. حتما مدام هم بزنید تا نسوزند (همچنین می توان مواد گفته شده را به صورت جدا جدا داخل ماهیتابه ریخته و تف داد و درنهایت با یکدیگر مخلوط نمود).

اکنون عسل یا شکر قهوه ای را به همه مواد اضافه کرده و 5 دقیقه دیگر تفت دهید. پودر هل، دارچین، دانه چیا، پودر نارگیل و نمک را به آن اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر هم بزنید.

در پایان حرارت اجاق را خاموش کرده و مواد را روی کاغذ روغنی یا ظرف دیگری ریخته تا حرارت آن خارج شده و خنک شود. همچنین کشمش را نیز مخلوط کنید و اکنون گرانولا بدون استفاده از  فر آماده است.

 

چند نکته مهم در تهیه گرانولا خانگی

  • گرانولا را در ظرف سر بسته ریخته و به دور از نور و رطوبت نگهداری کنید.
  • می توان گرانولا را همراه ماست یونانی و شیر مخلوط کرده و مصرف نمود.
  • از موادی همچون موز که رطوبت مواد را بیش از حد افزایش می دهد استفاده نکنید چراکه مدت زمان بیشتری باید مواد را تف دهید تا خشک شود.
  • از مواد خیلی ریز همچون کنجد استفاده نکنید چراکه دراثر حرارت ماهیتابه، زودتر سیاه شده و به حالت سوخته می رسد؛ مگر اینکه جداگانه تف داده و در انتهای کار به سایر مواد اضافه نمایید.
  • آجیل ها را به گونه ای خرد کنید که به حالت پودر درنیاید. دراین صورت آجیل پودر شده را داخل گرانولا استفاده نکنید.
  • در پایان فرآیند تف دادن گرانولا، می توان همه مواد را از یک صافی با حفره های درشت رد کرد تا مواد ریز سوخته جدا شود و آنها را کنار گذاشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!