میوه خشک حبه ای

 

میوه خشک حبه ای چیست؟

میوه خشک حبه ای که به نام های دیگری همچون حبه میوه، میوه کیوبی، میوه خشک مکعبی و کیوبی میوه نیز شناخته می شود از محبوب ترین و خوشمزه ترین محصولات خوراکی در بین کودکان، نوجوانان و همه افراد با هر ذائقه ای است. این محصول یکی از فرآورده های میوه محسوب می شود که به شکل مکعبی درآمده و به صورت خشک شده روانه بازار می شود. میوه خشک حبه ای را می توان از انواع میوه های تازه همچون سیب، پرتقال، هلو، شلیل، زردآلو، کیوی، توت فرنگی، گلابی، آلبالو، موز، آناناس، پاپایا و تقریبا تمام میوه های موجود در بازار تهیه کرد و می توان گفت هیچ محدودیتی ندارد.

میوه خشک کیوبی را می توان به عنوان میان وعده غذایی برای ورزشکاران یا افراد عادی، مصارف تنقلاتی، همراه با چای و دمنوش و نیز برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد.

میوه خشک حبه ای محصولی است که طی مراحل فرآوری، تقریبا تمام رطوبت میوه از آن گرفته شده و عصاره ی آن به شکل مکعبی باقی می ماند. به همین جهت در هر حبه میوه خشک میزان قند، کالری، ویتامین، فیبر و آنتی اکسیدان به نسبت بالاتری در همان اندازه از میوه تازه وجود دارد. همچنین به دلیل خشک کردن میوه و به حداقل رساندن رطوبت آن،  می توان مدت طولانی تری آنها را ذخیره و نگهداری کرد.

 

طرز تهیه میوه خشک حبه ای

طرز تهیه میوه خشک حبه ای را می توان به شکل های مختلفی در منزل انجام داد. اما درصورتی که زمان و وقت کافی برای این کار ندارید؛ پیشنهاد می کنیم یکبار هم که شده از محصولات فروشگاه آنید که مطابق با الزامات استاندارد ملی ارگانیک ایران تولید شده است استفاده نمایید. (برای مشاهده و خرید محصول میوه خشک حبه ای کلیک نمایید.)

به طور کلی طرز تهیه میوه خشک حبه ای را می توان به دو روش در منزل انجام داد که هردو روش را بیان خواهیم کرد.

 

روش اول:

ابتدا میوه ها را کاملا تمیز شسته و داخل آبکش ریخته تا آب اضافی خارج شود.

بعد از شست و شوی کامل میوه، آنها را به قطعات مکعبی شکل و یکدست برش می زنیم. توجه داشته باشید که میوه را می توان با پوست یا بدون پوست برش زد.

می توان کمی آبلیمو یا آب نارنج به آنها اضافه کرد تا از اکسیده شدن و تغییر رنگ میوه جلوگیری شود.

سپس قطعات میوه را با فاصله از هم به طوری که به یکدیگر نچسبند، روی سینی قرار دهید.

در پایان کافی است تا اجازه دهیم میوه های برش خورده به میزان دلخواه خشک شود. البته نوع میوه و ضخامت قطعاتی که درست کردید در میزان زمان خشک شدن آنها تاثیر گذار است. همچنین با توجه به اینکه از چه روشی برای خشک کردن میوه استفاده می شود، زمان خشک شدن قطعات میوه متفاوت است. می توان از بخاری، شوفاژ، فر گاز، مایکروفر یا حتی نور آفتاب برای این کار استفاده کرد. توجه به این نکته لازم است که حتما میزان خشک شدن قطعات میوه را چک کنید که بیش از اندازه یا کمتر از حد معمول خشک نشود.

 

قطعات میوه

 

روش دوم:

مطابق روش اول ابتدا میوه ها را به خوبی بشویید.

سپس میوه ها را داخل دستگاه خردکن ریخته و آنها را کاملا خرد کنید. در این حالت میوه باید به شکل کاملا خرد شده و یکدست درآید.

اکنون میوه خرد شده را به اندازه های کوچک همانند حبه قند شکل دهید یا در قالب میوه خشک حبه ای ریخته تا به شکل های منظم درآیند. (همچنین درصورتی که تمایل داشتید می توانید مقداری آب و پودر ژلاتین به مخلوط میوه اضافه کرده و روی حرارت شعله بگذارید تا کمی بجوشد. با این کار تقریبا بافت ژله مانند یا پاستیلی به آن می دهید)

درنهایت با استفاده از هرکدام از روش های خشک کردنی که در دسترس دارید، می توان قطعات شکل داده شده میوه را خشک نمایید.

 

آیا میوه خشک حبه ای برای سلامتی مفید است؟

به طور کلی انواع میوه خشک حبه ای دارای فیبر و مواد مغذی است و درکنار آن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد که برای سلامتی مفید است. اما با این حال میزان قند و کالری بالایی است و در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث افزایش قند خون و چاقی شود. بنابراین بهتر است در مصرف آن زیاده روی نشود و میوه خشک را در مقادیر کم و ترجیحا به عنوان میان وعده یا همراه با چای و دمنوش مصرف کرد. (منبع)

 

میوه حبه ای صادراتی آنید 250 گرم

 

تفاوت میوه خشک حبه ای و معمولی (ورقه ای)

اگرچه از نظر ظاهری تفاوت هایی بین میوه خشک حبه ای و معمولی وجود دارد؛ اما به طور کلی هردو از فرآوری میوه بدست می آیند. البته ممکن است با توجه به طرز تهیه انواع میوه خشک حبه ای و معمولی، از نظر طعم و مزه کمی نسبت به همدیگر متفاوت باشد.

درتهیه میوه خشک حبه ای به روش صنعتی ممکن است مقدار کمی شکر در فرآیند تولید اضافه شود اما در تهیه میوه خشک ورقه ای صرفا میوه به صورت ورقه ای برش خورده و خشک میگردد. به همین جهت احتمال تفاوت طعم و مزه وجود دارد.

از نظر میزان سفت یا نرم بودن نیز معمولا میوه خشک حبه ای به دلیل ضخامت بیشتری که دارد کمی نرم تر از میوه خشک معمولی است.

 

قیمت میوه خشک حبه ای

باتوجه به حجم بسته بندی و کیفیت میوه خشک، این محصول در قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارد. شما عزیزان می توانید در خرید اول خود از فروشگاه محصولات سلامت محور آنید، با کد هدیه welcome از تخفیف 25 هزارتومانی بهره مند شود. همچنین با مراجعه به قسمت فروشگاه آنید می توانید از انواع محصولات غذایی و خوراکی دیدن نمایید و محصول خود را به راحتی تهیه نمایید.

 

کد تخفیف

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!