چیا

آیا واقعا دانه چیا برای لاغری مفید است؟

در پاسخ به این سوال که آیا واقعا دانه چیا برای لاغری مفید است باید گفت: بله اما با داشتن رژیم غذایی مناسب درکنار مصرف دانه چیا و توجه به نکاتی که در ادامه بیان می شود.

به جرئت می توان گفت تصور این موضوع که با خوردن مقداری دانه چیا به لاغری می رسیم بسیار خوشبینانه است. به هیچ عنوان اینگونه نیست که با مصرف مقداری دانه چیا بتوان به طور معجزه آسایی به لاغری دست یافت. چراکه باید در کنار مصرف دانه چیا از رژیم غذایی مناسب هم استفاده نمود.

دلیل اصلی این موضوع که متخصصین تغذیه، دانه چیا را در رژیم غذایی لاغری قرار می دهند، وجود فیبر بالای آن است. فیبر، آن دسته از کربوهیدارات هایی است که در معده هضم نمی شود و به دلیل ساختاری که دارد باعث جذب آب و اشغال فضای معده می شود. طبق تحقیقات دانه چیا می تواند تا 12 برابر وزن خود جذب آب داشته باشد. به همین دلیل دانه چیا می تواند احساس سیری بیشتری به افراد بدهد و نقش کنترل کردن اشتها را بازی کند. بنابراین از این دانه مغذی انتظار چربی سوزی نداشته باشید!

اکنون دیگر می دانیم تاثیر دانه چیا برای لاغری در ایجاد احساس سیری و اشغال فضای معده است. در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل درباره بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری، طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری و سایر نکات و دانستنی های مفید آن را بیان کنیم.

 

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری

بهترین زمان مصرف دانه چیا برای لاغری قبل از وعده های غذایی ناهار و شام است. به این صورت که از قبل، به میزان یک و نیم تا دوقاشق غذا خوری دانه چیا را در آب ولرم خیس کرده تا دانه ها نم کشیده و حالت ژله ای به خود بگیرند. اکنون می توان به همین صورت لیوان آب شامل دانه چیا را مصرف کرد یا دانه چیا را در سالاد، ماست، دوغ و غیره مخلوط کرد و آن را قبل از غذا میل نمود. با این کار قسمتی از حجم معده را پر می کنیم تا میزان مصرف غذا در هر وعده غذایی را کاهش دهیم.

ذکر این نکته ضروری است که تنها رعایت کردن زمان مصرف دانه چیا، نمی تواند کمک چشم گیری در کاهش وزن داشته باشد. چراکه برای دستیابی به وزن نرمال و کاهش وزن، باید درکنار رعایت برنامه غذایی مناسب، فعالیت بدنی کافی هم داشته باشیم.

 

طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری

طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری به روش های مختلفی صورت می گیرد از جمله: اضافه کردن دانه های چیا به یک لیوان آب و نوشیدن آن، اضافه کردن به چای و دمنوش، افزودن دانه چیا به انواع سالاد، ترکیب چیا با اوتمیل (جو دوسر پرک) و یا افزودن چیا به انواع اسموتی میوه. همچنین میزان مصرف دانه چیا برای لاغری می‌تواند روزانه به میزان دو بار در روز و هر بار به میزان دو قاشق غذا خوری در وعده‌های مختلف غذایی باشد.

بنابراین براساس ذائقه خود می توانید انواع طرز استفاده از دانه چیا برای لاغری را مورد تست و مصرف قرار دهید.

 

مقایسه تخک شربتی و چیا

 

دانه چیا چیست؟

دانه چیا با نام علمی: Salvia hispanica و نام انگلیسی: chia، یک شبه غلات است که در خانواده گیاهان نعنایی قرار می گیرد. این گیاه بومی آمریکای مرکزی است که دانه های آن بیضی شکل بوده و به رنگ خاکستری با لکه های سیاه و سفید دارد. قطر آن در حدود 2 میلی متر است. همچنین از نظر ظاهری دانه چیا بسیار شبیه تخم شربتی است که در مقایسه با آن اندازه بزرگ تری دارد.

دانه چیا یک منبع غنی از مواد مغذی از جمله فیبر، پروتئین، اسیدهای چرب امگا3 و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، آهن، مس و روی است. به دلیل وجود فیبر بالا در این دانه ارزشمند، امروزه از دانه چیا به عنوان بخشی از رژیم غذایی لاغری و کم‌کالری مورد استفاده قرار گیرد.

 

 

خواص دانه چیا

 

خواص دانه چیا

دانه چیا، دانه ای فوق العاده مغذی است که در هر دوقاشق غذا خوری از آن 5 گرم پروتئین، 5 گرم امگا3، 40 درصد از فیبر مورد نیاز روزانه بدن، سرشار از آنتی اکسیدان و سایر مواد معدنی همچون منیزیم، کلسیم، فسفر، مس و غیره است که تا حدود 25 درصد از نیاز روزانه یک فرد را تامین می کند. به همین دلیل مصرف دانه چیا در حفظ سلامتی بدن تاثیر زیادی دارد و خواص دانه چیا برای زنان و مردان بیشتر در زمینه رژیم لاغری کاربرد دارد. برخی از خواص دانه چیا به صورت زیر است:

بهبود عملکرد روده و سیستم گوارش

بهبود هضم غذا بخاطر وجود فیبر بالا در دانه چیا

تاثیر گذاری در استحکام و سلامت استخوان ها

تاثیر مثبت در بهبود و کنترل قند خون

ضد سرطان به دلیل وجود آنتی اکسیدان

فاقد کلسترول، سدیم و گلوتن

در کنار خواص زیاد این دانه شگفت انگیز، حتما باید از زیاده روی در مصرف آن خودداری شود. چراکه به عنوان مثال به دلیل وجود امگا3  در ترکیبات آن، خاصیت رقیق کنندگی خون دارد که اگر قرص های رقیق کنندگی خون مصرف می کنید، می تواند تاثیر آن را افزایش دهد. همچنین به دلیل فیبر بالا در دانه چیا، حتما باید به میزان بیشتری آب بنوشید. چراکه درصورت مصرف زیاد دانه چیا و نوشیدن کم آب، امکان یبوست و انسداد روده وجود دارد.

 

دانه چیا از کجا بخریم

یکی از نکات مهم درهنگام خرید محصولات غذایی، انتخاب فروشگاه معتبر است. فروشگاه محصولات سلامت محور آنید با هدف ارتقاء سطح کیفیت زندگی خانواده های ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرده. در این فروشگاه اینترنتی، انواع محصولات غذایی در زمینه آجیل، میوه خشک، ادویه، خشکبار، حبوبات، دمنوش و غیره را با استفاده از بهترین مواد اولیه و کیفیت عالی به مشتریان ارائه می دهد.

هم اکنون می توانید جهت ثبت سفارش خرید دانه چیا در وزن های مختلف اقدام نمایید. ارسال تمامی محصولات به سراسر کشور در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود. از نظر قیمت هم تلاش شده تا بهترین قیمت دانه چیا در بین فروشگاه های عرضه کننده این محصول را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!